آرمسترانگ، مایکل. (1384). مدیریت استراتژیک منابع انسانی. ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
افخمیروحانی، حسین؛ دعایی، حبیباله. (1391). رابطه اقدامات منابع انسانی و میزان اجرای مدیریت دانش در دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 2(1)، 55-70.
امیرخانی، طیبه؛ سپهوند، رضا؛ عارفنژاد، محسن. (1393). وظایف مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان: با بررسی نقش سرمایههای اجتماعی و روانشناختی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 9(34)، 105-124.
امین، فرشته؛ حقانی، مهدیه؛ ایزدی یزدانآبادی، محسن. (1394). بررسی تأثیر همسویی راهبردهای تجاری و منابع انسانی بر شاخصهای عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 7(2)، 105-127.
جاجرمیزاده، محسن؛ تدین، اعظم. (1398). رابطه ساختار سازمانی با مدیریت منابع انسانی و عملکرد؛ مطالعهای در شرکت گاز استان فارس. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. ۱۰(۴۰) :۱۸۷-۲۰۶.
حسینی، ابوالحسن؛ تبسمی، امیر؛ دادفر، زهرا. (1396). بررسی تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی. فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، 8(29)، 155-171.
رجب پور، ابراهیم؛ باباشاهی، جبار. (1399). شناسایی لنگرگاههای مسیر شغلی کارکنان دانشی بر مبنای مدل شایستگی (مورد مطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت). پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 12(4)، 63-90.
زارعی، کیوان؛ اسعدی، عبدالرضا. (1398). بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در نمایندگیهای بیمه استان خراسان رضوی. پژوهش در حسابداری و علوم اقتصادی، 2(7)، 1-8.
سید جوادین، سیدرضا؛ فتاحی، مهدی؛ واثق، بهاره (1385)، بررسی ارتباط اقدامات مدیریت منابع انسانی باکیفیت خدمات و نقش میانجی رفتارهای خدمتی، پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 6(23)، 63 -88.
شجاعی، پیام؛ باقری، مسلم؛ کیانی، مهرداد؛ محیط قیری، زهرا. (1398). بررسی نقش میانجیگری سرمایه اجتماعی در رابطه مدیریت دانش و عملکرد سازمانی. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. ۱۱ (۴۲) :۱۲۷-۱۵۴.
فتحیان، محمد؛ اخوان، پیمان؛ چراغعلی، سمیه. (1393). بررسی تأثیر بکارگیری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با استفاده از کارت امتیازی متوازن. مهندسی صنایع و مدیریت شریف، 30-1(2/1)، 139-147.
قلی پور، آرین. (1391). مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوریها و کارکردها). تهران، انتشارات سمت.
قلیچلی، بهروز، اقتصاد، الهام. (1394). بررسی نقش مدیریت دانش و نوآوری در عملکرد کسبوکار شرکتهای کوچک و متوسط (موردمطالعه: مرکز رشد و واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 2(5)، 53-73.
Abubakar, A. M., Elrehail, H., Alatailat, M. A., & Elçi, A. (2019). Knowledge management, decision-making style and organizational performance. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2), 104-114.
Afiouni, F. (2007). Human resource management and knowledge management: A road map toward improving organizational performance. Journal of American Academy of Business, 11(2), 124–130.
Barney, J. B., Ketchen Jr, D. J., & Wright, M. (2011). The future of resource-based theory: revitalization or decline?. Journal of management, 37(5), 1299-1315.
Birasnav, M. (2014). Knowledge management and organizational performance in the service industry: The role of transformational leadership beyond the effects of transactional leadership. Journal of Business Research, 67, 1622–1629.
Chen, C. J; Huang, J. W. (2009). Strategic human resource practices and innovation performance – The mediating role of knowledge management capacity. Journal of Business Research, 62, 104–114.
Chuang, C., Jackson, S. E., & Jiang, Y. (2013). Can knowledge-intensive teamwork be managed? Examining the roles of HRM systems, leadership, and tacit knowledge.
Journal of Management, http://dx.doi.org/10.1177/0149206313478189.
Collins, C.J; Clark, K.D. (2003). Strategic human resource practices, top management team social networks, and firm performance: The role of human resource in creating organizational competitive advantage. Academy of Management Journal, 46(6), 740–751.
Coppin, A. (2017). The human capital imperative: Valuing your talent. Springer.
Davenport, T.H., & Völpel, S.C. (2001). The rise of knowledge towards attention management. Journal of Knowledge Management, 5(3), 212–221.
Delshab, V., Kerwin, S., & Cegarra-Navarro, J. G. (2020). The impact of unlearning context on organizational performance through knowledge management: A case of community sport clubs in Iran.
Sport Management Review.
https://doi.org/10.1016/j.smr.2020.02.001.
Donnelly, R. (2019). Aligning knowledge sharing interventions with the promotion of firm success: The need for SHRM to balance tensions and challenges. Journal of Business Research, 94, 344-352.
Fındıklı, M.A; Ugur Yozgat, U; Rofcaninc, Y. (2015). Examining Organizational Innovation and Knowledge Management Capacity the Central Role of Strategic Human Resources Practices (SHRPs). Procedia - Social and Behavioral Sciences, 181, 377 – 387.
Holsapple, C.W; Wu, J. (2011). An elusive antecedent of superior firm performance: The knowledge management factor. Decision Support Systems, 52, 271–283.
Holsapple, C.W; Joshi, K.D. (2004). A formal knowledge management ontology: conduct, activities, resources, and influences. Journal of the American Society for Information Science and Technology 55, 593–612.
Hsiao, Y.-C., Chen, C.-J., & Chang, S.-C. (2011). Knowledge management capacity and organizational performance: The social interaction view. International Journal of Manpower, 32(5/6), 645–660.
Huselid, M.A. (1995). The impact of human resource management practices on turnover, productivity, and corporate financial performance. Academy of Management Journal, 38(3), 635–672.
Jiang, K; Takeuchi, R; & Lepak, D. P. (2013). Where do we go from here? New perspectives on the black box in strategic human resource management research. Journal of Management Studies, 50(8), 1448–1480.
Kianto, A., Sáenz, J., & Aramburu, N. (2017). Knowledge-based human resource management practices, intellectual capital and innovation. Journal of Business Research, 81, 11-20.
López-Nicolás, C; & Merono-Cerdán, A. (2011). Strategic knowledge management, innovation and performance. International Journal of Information Management, 31, 502–509.
Mukherjee, A.S; Lapre, M.A; van Wassenhove, L.N. (1998). Knowledge driven quality improvement, Management Science, 44 (11), 35–49.
Muthuveloo, R., Shanmugam, N., & Teoh, A. P. (2017). The impact of tacit knowledge management on organizational performance: Evidence from Malaysia. Asia Pacific Management Review, 22(4), 192-201.
Namasivayam, K; Miao, L; Zhao, X. (2007). An investigation of the relationships between compensation practices and firm performance in the US hotel industry. Hospitalit y Management, 26, 574–587.
Palacios M. D., & Garrigós S.F. J. (2006). The effect of knowledge management practices on firm performance. Journal of Knowledge Management, 10(3), 143–156.
Rasula, J; BosiljVuksiˇc, V., & Stemberger, I.M. (2012). The impact of knowledge management on organisational performance. Economic and Business Review, 14(2), 147–168.
Sánchez, A.A; Marín, G.S; Morales, A.M. (2015). The mediating effect of strategic human resource practices on knowledge management and firm performance. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 24, 138–148.
Scarbrough, H. (2003). Knowledge management, HRM and the innovation process. Int J Manpow 24(5):501–16.
Scholl, W; Koenig, C; Meyer, B; Heisig, P. (2004). The future of knowledge management: An international Delphi study. Journal of Knowledge Management, 8(2), 19–35.
Svetlik, I., & Stavrou-Costea, E. (2007). Connecting human resources management and knowledge management. International Journal of Manpower, 28(3/4), 197–206.
Swart, J., & Kinnie, N. (2013). Managing multidimensional knowledge assets: HR configurations in professional service firms. Human Resource Management Journal, 23(2), 160-179.
Takeuchi, H. (2013). Knowledge-based view of strategy. Universia Business Review, (40), 68-79.
Theriou, G.N; Chatzoglou, P.D. (2008). Enhancing performance through best HRM practices, organizational learning and knowledge management. European Business Review, 20(3), 185–207.
Uysal, G., and Koca, G. (2009). HR and firm performance at companies in Turkey: Correlative analysis. Journal of Modern Accounting and Auditing, 5(1), 45-48.
Wang, K.-L., Chiang, C., & Tung, C.-M. (2012). Integrating human resource management and knowledge management: From the viewpoint of core employees and organizational performance. International Journal of Organizational Innovation, 5(1), 109–137.