[1] احمدی، علی اکبر (1389)، روش تحقیق در مدیریت، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ اول.
[2] بازرگان، عباس، زهره سرمد، الهه حجازی(1395)"روشهای تحقیق در علوم رفتاری"،نشر آگه.
[3] چراغی، حسن، مهرزاد تشکریان (1388)"مقدمه ای بر مدیریت کیفیت و استاندارد سازی ISO "دفتر نوسازی و تحول اداری.
[4] رحیمی، غفور (1384)"ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان"، ماهنامه تدبیر، سال هفدهم، شماره173.
[5] شهیدی، محمد حسن و فرشادگهر، ناصر (1375)، روش تحقیق و ماخذشناسی در علوم اجتماعی، تهران، انتشارات دانشکده اقتصاد.
[6] علی احمدی، علیرضا (1383)" شناخت فرهنگ، فرهنگ سازمانی و مدیریت بر آن"چاپ اول، تهران: بینا.
[7] هریسون، جفری، کارن اچ. جان، محمد اعرابی(1394)"مبانی مدیریت استراتژیک"، نشر مهگامه.
[8] Belohlav, J. A. (1993),Developing the quality organization. Quality Progress, 119e122.
[9] Curkovic, S., Melnyk, S., Handfield, R.,& Calantone, R.(2000), Investigating the linkage between total quality management and environmentally responsiblemanufacturing. IEEE Transactions on Engineering Management, 47, 444e464.
[10] Darnall, N., Henriques, I., Sadorsky, P.(2008), Do environmental management systems improve business performance in an international setting? Journal of International Management, 14(4), 364-376.
[11] Deming, W.E.(1982), Quality, Productivity and Competitive Position. MIT Center forAdvanced Engineering Study, Cambridge, MA.
[12]Denison, D.R. (1990), Corporate Culture and Organizational Effectiveness, John Wiley & Sons, New York, NY.
[13] Feng, T., Zhao, G., Su, K. (2014), The fit between environmental management systems and organisational learning orientation. International Journal of Production Research, 52(10), 2901-2914.
[14] Feng T., Cai D. , Wang D, Zhang X.(2016), Environmental management systems and financial performance: The joint effect of switching cost and competitive intensity. Journal of Cleaner Production.
[15]Fornell, C. and Larcker, D.(1981); Evaluating Structural EquationModeling with Unobserved Variables and Measurement Error; Journal of Marking Research,Vol.18, No.1, pp.39-50.
[16] Fornell, C.(1992), A national customer satisfaction barometer: the Swedish experience. J. Mark. 56, 6–21.
[17] George, G.Gordon,)1994 .1989(;Perdicating corporateperformance forme organizational culture, op. cit
[18] Hulland, j(1999). Use of partial least squres in stratgic management research: areview of four recent studies .stratgic management journal.20-195 .
[19] Molina-Azorín, Jose F., Jorge Pereira-Moliner, Juan Jose Tarí, María D. Lopez-Gamero and Eva M. Pertusa-Ortega(2015), The effects of quality and environmental management on competitive advantage: A mixed methods study in the hotel industry.
[20] Pereira-Moliner, Jorge, Enrique Claver-Cortés, José F. Molina-Azorín and Juan José Tarí (2011), Quality management, environmental management and firm performance: direct and mediating effects in the hotel industry.
[21]Prasad S, Tata J.(2000), Information investment in supply chain management. Logistics Information Management;13(1):33–8.
[22]Werts, C.E., Linn, R.L., & Joreskog, K., G., (1974). Intra class reliabilityestimates; Testing structural assumptions, educational and psychologicalmeasurement, 34(1), 177.