شایستگی‌های ضروری کارمندان در زمینه استانداردسازی

نوع مقاله: ترجمه

نویسنده

دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، مربی دانشگاه شهید رجابی

چکیده

اقدامات شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای تحت تأثیر استانداردهایی قرار می‌گیرد که به‌دلایل مختلف، روز به روز بر اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود. در برابر این پیش‌زمینه، الزامات مربوط به کارمندان افزایش یافته است، زیرا استانداردها بر حوزه‌های دوردست وظایف آن‌ها تأثیر می‌گذارند. از یک سو، محصولات و فرایندها باید مطابق با استانداردها طراحی شوند و از طرف دیگر، شرکت‌ها ممکن است به دنبال آن باشند که به طور فعال در فرایندهای استانداردسازی شرکت کنند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای حاصل تأثیر مثبتی بر مشاغل آن‌ها دارند. در نتیجه در حال حاضر می‌توانیم کارکنان را به یک گروه بزرگ و یک گروه کوچک تقسیم کنیم؛ گروه بزرگ استانداردها را در فرایندهای توسعه محصول یا تولید پیاده‌سازی می‌کند و گروه کوچک به طور فعال در فرایندهای استانداردسازی دخیل است. این مشارکت به سؤالی می پردازد که در حال حاضر بازار اشتغال اروپا برای کدام «پرونده‌های شغلی فنی و غیرفنی» خواهان شایستگی‌های مربوط به استانداردسازی است. در جستجوی پاسخ به این سؤال، یک مرور ادبیات گسترده و همچنین یک بررسی میدانی اضافی به‌منظور شناسایی مهمترین مباحث مربوط به آموزش استانداردسازی و الزامات خاص شغلی انجام شده است. به عنوان یک نتیجه کلی از هر دو مطالعه، مهمترین پرونده‌های شغلی و مطالبات خاص آنها برای شایستگی‌های مربوط به استانداردسازی ارائه می‌شود. بر اساس این بینش‌ها، مطالب مربوط به آموزش عالی عمومی با در نظر گرفتن زمینه‌ها، فناوری‌ها یا بخش‌های مختلف علمی تعریف شده است.

کلیدواژه‌ها


Blind, Knut AND and Drechsler, Sandra ,Necessary Competences of Employees in the Field of Standardization.

1. 3GPP Mobile Competence Centre. (2017). 3GPP—A global initiative. [Online] Available at: http://www.3gpp.org/about-3gpp.
2. Albers, A., Butenko, V., Breitschuh, J.,Walter, B., Drechsler, S., & Burkardt, N. (2015). Guidelinesfor competence assessment in engineering education an impementation in project NuSaL. In ICED, Hrsg. Proceedings of the 20th International Conference on Engineering Design. Milan Italy: s.n.Bailetti, A. J., & Callahan, J. R. (1995). Managing consistency between product development and public standards evolution. Research Policy, 24, 913–931.
3. Blind, K., & Drechsler, S. (2017). European Market Needs for Education in
4. Standardisation/Standardisation-related Competence. Brüssel: European Commission.
5. Blind, K. & Mangeldorf, A. (2016). Motives to standardize: Empirical evidence from Germany.Technovation, February–March, pp. 13–24.
6. Blind, K., & Müller, J.-A. (2017). Indikatorenbericht 2017, Deutsches Normungspanel, Normungsforschung,-politik und -förderung. Berlin: Deutscher Förderverein zur Stärkung der Forschung zur Normung und Standardisierung e.V.
7. Blind, K., & Müller, J.-A. (2016). FNS und TU Berlin stellen die Ergebnisse der vierten Befragungsrundedes Deutschen Normungspanels (DNP) mit Fokus auf Digitalisierung vor. DINMitteilungen, 07, 21–25.
8. Carugi,M. (2013). Industry needs session 1: Company needs for standardisation education. Sophia Antipolis, ICES conference and meeting.
9. Conkling, J. (2005). Book Reviews:ATaxonomy for learning, teaching and assessing. In: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. s.l.: Educational Reviews, pp. 154159.
10. Cooklev, T.&Bartleson, K. (2008). Institute of Electrical and Electronics Engineers—The strategicvalue of standards education. In: D. E. Purell, Hrsg. The Strategic Value of Standards Education.Washington D.C.: The Center of Global Standards Analysis, pp. 34–37.
11. Drechsler, S. (2016). Competency Requirements implied by Standards and Guidelines for MechanicalEngineers in their day-to-day Activities; Ph.D. Thesis, Karlsruhe: IPEK.
12. Drechsler, S. & Albers, A. (2016). A competency model for standardisation in the field of standardisation.In I. Horvath, J. Pernot & Z. Rusak, Hrsg. Proceedings of TMCE 2016. Aixen-Provence, France: TMCE.
13. European Commission. (2011). A strategic vision for European standards: Moving forward to enhance and accelerate the sustainable growth of the european economy by 2020. In Communi cation from the commission to the european parliament, the council and the european economic and social committee, s.l.:COM (2011) 311 final.
14. European Commission. (2016). European Standards for the 21st century. In Communication from the commission to the European Parliament, the council, the European economic and social committee of the regions. Brussels: COM (2016), p. 358.
15. Freericks, C. (2013). Industry needs for standards engineers—Results from a global inventory.ICES: Sophia Antipolis.
16. Großmann, A.-M., Filipovic, E., & Lazina, L. (2016). The strategic use of patents and standards fornew product development knowledge transfer. R&D Management, 46(2), 312–325.
17. Hesser, W. & de Vries, H. J. (2011). Academic Standardisation Education in Europe, Hamburg,Rotterdam: Euras—European Academy for Standardisation e.V.
18. Hövel, A., & Schacht, M. (2013). Standardisation in education—A building block for professional careers. In H. de Vries & H. Brand (Eds.), 2013 ICES Conference, What does Industry expect from education about standardisation? Proceedings (pp. 6–15). ICES: Sophia Antipolis.
19. ISO. (2017). Number of secretariats listed by the technical committees and subcommittees of the International Organisation for Standardisation (ISO). [Online]. Available at: www.iso.org/iso/home/about/iso_members.htm.
20. ISO. (2014). Teaching standards; Good practices for collaboration between National Standards Bodies and universities, Geneve: ISO Central Secretariat.
21. IFAN. (2014). Education and training about standardization, different needs for different roles, guide 4:2014. Geneve, Switzerland: IFAN.
22. Jakobs, K., Procter, R. &Williams, R., (2001). The Making of Standards: Looking inside theWork Groups. IEEE Magazine, 04.
23. Krathwohl, D. R. (2002). A revision of bloom’s taxonomy: An overview. Theory into Practice, 41(4), 212–218.
24. Kurokawa, T. (2005). Developing human resources for international standards. Science & Technology Trends—Quarterly Review, pp. 34–47.
25. McMillian, A. (2013). A Rockwell Automation Perspective, ICES 2013 Conference—What does Industry expect from Standards Education? Sophia Antipolis, ICES.
26. Nagel, H. (2002). StrategischeBedeutung vonNormen für klein- und mittelständische Unternehmen (KMU) im globalen Wettbewerb. In T. Bahke, U. Blum, & G. Eickhoff (Eds.), Normen undWettbewerb (pp. 67–77). Berlin: Beuth Verlag.
27. Praktikum Info, kein Datum Was sind Soft Skills? Eine Liste zum Überblick. [Online]. Available at:https://www.praktikum.info/karrieremagazin/bewerbung/soft-skills [Zugriff am 18 08 2017].
28. Tanaka, M. (2010). Education needs and JSA activities. Geneve: WSC Academic week.
29. The Center for Global Standards Analysis. (2008). The strategic value of standards education.Washington D.C.: Donald E. Purcell, Chair.
30. Weiss, M. B. (1993). The standards development process: A view from political theory. Standard-View, 1(2), 12, 35–41.