• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت استاندارد و کیفیت
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (97)
دوره دوره 7 (96)
دوره دوره 6 (95)
دوره دوره 5 (94)
دوره دوره 4 (93)
شماره زمستان
شماره پاییز
شماره تابستان
شماره بهار 93 و زمستان 92
دوره دوره 3 (92)
میگون پوری, الهه, انصاری, محمدعلی. (1393). راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور. مدیریت استاندارد و کیفیت, 4(تابستان), 22-33.
الهه میگون پوری; محمدعلی انصاری. "راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور". مدیریت استاندارد و کیفیت, 4, تابستان, 1393, 22-33.
میگون پوری, الهه, انصاری, محمدعلی. (1393). 'راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور', مدیریت استاندارد و کیفیت, 4(تابستان), pp. 22-33.
میگون پوری, الهه, انصاری, محمدعلی. راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور. مدیریت استاندارد و کیفیت, 1393; 4(تابستان): 22-33.

راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور

مقاله 2، دوره 4، تابستان - شماره پیاپی 12، تابستان 1393، صفحه 22-33  XML اصل مقاله (371.75 K)
نویسندگان
الهه میگون پوری؛ محمدعلی انصاری
چکیده
گسترش رقابت در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی، کسب مزیت رقابتی را به حیاتی‌ترین عامل بقا و رشد سازمان‌ها تبدیل کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند یکی از ارکان اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای سازمان‌ها در آینده، توسعه‌ی مداوم محصولات جدید و بهبودیافته است. بر این اساس موفقیت در توسعه‌ی محصول جدید به‌عنوان یک اهرم قوی برای دستـیابی به اهداف راهبردی شـرکت‌ها و صنایع تولیدی است. ازآنجایی‌که رفع نیـازهای فناورانه و یا ارائه‌ی محصولات خاص برای ارتقای قدرت و حفظ برتری هر کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صنایع دفاعی نیز یکی از ارکان اصلی حفظ قدرت و برتری کشور به‌ شمار می‌آید، در این پژوهش تلاش شده است تا راهبردهای تأثیرگذار بر توسعه‌ی محصولات جدید دفاعی موردبررسی قرار گیرند. بدین منظور پس از بررسی ادبیات تحقیق و استخراج چارچوب مفهومی فرایند توسعه‌ی محصول جدید، با انجام مصاحبه با 10 نفر از خبرگان آشنا به مفاهیم توسعه‌ی محصول جدید و نوآوری فناورانه در صنایع دفاعی و تحلیل و جمع‌بندی نظرات آن‌ها از طریق جدول کدگذاری، تعداد 26 عامل فرعی در قالب شش عامل اصلی به‌عنوان راهبردهای اصلی تأثیرگذار بر فرایند توسعه‌ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور شناخته شد و در انتها نیز الگوی پیشنهادی راهبردهای اثرگذار بر فرایند توسعه‌ی محصول جدید در صنایع دفاعی براساس نتایج تحقیق ارائه‌شده است.
کلیدواژه‌ها
توسعه ی محصول؛ فرایند توسعه ی محصول جدید؛ راهبرد؛ نوآوری؛ صنایع دفاعی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 5
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.