• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت استاندارد و کیفیت
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (97)
دوره دوره 7 (96)
دوره دوره 6 (95)
دوره دوره 5 (94)
شماره زمستان
شماره پاییز
شماره تابستان
شماره بهار
دوره دوره 4 (93)
دوره دوره 3 (92)
خاتمی, بهزاد. (1394). ارائه ی مدل استاندارد رقابتی فروش چندجانبه در مبحث زنجیره های تأمین در فروشگا ه های نظامی (نظریه بازی ها). مدیریت استاندارد و کیفیت, 5(پاییز), 32-40.
بهزاد خاتمی. "ارائه ی مدل استاندارد رقابتی فروش چندجانبه در مبحث زنجیره های تأمین در فروشگا ه های نظامی (نظریه بازی ها)". مدیریت استاندارد و کیفیت, 5, پاییز, 1394, 32-40.
خاتمی, بهزاد. (1394). 'ارائه ی مدل استاندارد رقابتی فروش چندجانبه در مبحث زنجیره های تأمین در فروشگا ه های نظامی (نظریه بازی ها)', مدیریت استاندارد و کیفیت, 5(پاییز), pp. 32-40.
خاتمی, بهزاد. ارائه ی مدل استاندارد رقابتی فروش چندجانبه در مبحث زنجیره های تأمین در فروشگا ه های نظامی (نظریه بازی ها). مدیریت استاندارد و کیفیت, 1394; 5(پاییز): 32-40.

ارائه ی مدل استاندارد رقابتی فروش چندجانبه در مبحث زنجیره های تأمین در فروشگا ه های نظامی (نظریه بازی ها)

مقاله 4، دوره 5، پاییز - شماره پیاپی 17، پاییز 1394، صفحه 32-40  XML اصل مقاله (416.57 K)
نوع مقاله: علمی ترویجی
نویسنده
بهزاد خاتمی
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، مدرس دانشگاه هوایی شهید ستاری
چکیده
توزیع و فروش محصولات، زیرمجموعه‌ای از مدیریت زنجیره‌ی تأمین است. فروش چندجانبه و فروش انحصاری هرکدام یک استراتژی در توزیع و فروش محصولات هستند که در میان اکثر تولیدکنندگان و خرده‌فروشان یا فروشگاه‌ها در شرایط مختلف دیده می‌شوند. یک سیستم زنجیره‌ی تأمین را که متشکل از دو تولیدکننده، دو فروشگاه و یک محصول تولیدی قابل جایگزینی توسط هر دو تولیدکننده است؛ در نظر گرفته می‌شود. هر‌یک از فروشگاه‌ها می‌توانند مستقل بوده یا تحت اختیار یکی از تولیدکنندگان باشند. هر فروشگاه می‌تواند تنها نماینده‌ی یک تولیدکننده و نه هر دوی آن‌ها باشد. فرض می‌کنیم کمینه یکی از فروشگاه‌ها بخواهد محصول هر دو تولیدکننده را به‌طور هم‌زمان بفروشد، در این صورت زنجیره‌ی تأمین مورد نظر در شرایط فروش چندجانبه در مقابل فروش انحصاری قرارگرفته است. در این میان فروشگاه‌های زیرمجموعه‌ای نظامی نیز وارد بازار رقابتی شده و برای رساندن محصولات به‌دست مشتریان و همچنین برای دستیابی به فروش و سود بهینه به‌منظور بقا در بازار رقابتی ناچار به رقابت با سایر فروشگاه‌هاست. این پژوهش به دنبال بررسی وجود تعادل در خط‌مشی‌های مختلف توزیع محصول است به‌عبارت‌دیگر می‌خواهد بداند که در‌صورت وجود شرایط مختلف از انواع تولیدکنندگان، فروشگاه‌ها و میزان جایگزینی محصولات، انتخاب چه استراتژی مدل را به‌سوی تعادل راهنمایی می‌کند. که درنهایت در درجات پایین جایگزینی، فروش چندجانبه، استراتژی بهینه و متعادل خواهد بود.
کلیدواژه‌ها
نظریه‌بازی‌ها؛ زنجیره‌ی تأمین؛ فروش چندجانبه‌؛ فروش انحصاری
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 5
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.