• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت استاندارد و کیفیت
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (97)
دوره دوره 7 (96)
دوره دوره 6 (95)
دوره دوره 5 (94)
شماره زمستان
شماره پاییز
شماره تابستان
شماره بهار
دوره دوره 4 (93)
دوره دوره 3 (92)
بحیرایی, مجتبی, محمدروضه‌سرا, مریم. (1394). خدمات مهندسی در طول عمر – نوآوری و نقش استانداردها. مدیریت استاندارد و کیفیت, 5(پاییز), 6-17.
مجتبی بحیرایی; مریم محمدروضه‌سرا. "خدمات مهندسی در طول عمر – نوآوری و نقش استانداردها". مدیریت استاندارد و کیفیت, 5, پاییز, 1394, 6-17.
بحیرایی, مجتبی, محمدروضه‌سرا, مریم. (1394). 'خدمات مهندسی در طول عمر – نوآوری و نقش استانداردها', مدیریت استاندارد و کیفیت, 5(پاییز), pp. 6-17.
بحیرایی, مجتبی, محمدروضه‌سرا, مریم. خدمات مهندسی در طول عمر – نوآوری و نقش استانداردها. مدیریت استاندارد و کیفیت, 1394; 5(پاییز): 6-17.

خدمات مهندسی در طول عمر – نوآوری و نقش استانداردها

مقاله 1، دوره 5، پاییز - شماره پیاپی 17، پاییز 1394، صفحه 6-17  XML اصل مقاله (623.72 K)
نوع مقاله: ترجمه
نویسندگان
مجتبی بحیرایی؛ مریم محمدروضه‌سرا
دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
در این مقاله، یافته‌های پژوهشی حاصل از اتخاذ یک راهبرد (یا گزینه‌های راهبردی) برای مؤسسه‌ی استاندارد بریتانیا[1] ارائه‌ شده است. راهبرد موردنظر به‌منظور توانمندساختن این مؤسسه در توسعه‌ی استانداردها برای ارتقای نوآوری در زمینه‌ی "خدمات مهندسی در طول عمر" اتخاذشده است. هدف از این پژوهش ارائه‌ی یک "سند راهبردی" به‌منظور جهت‌دهی به اقدامات پژوهشی و سایر فعالیت‌های ارائه‌ی خدمات است. این کار با هدف تعیین و استقرار یک راهبرد ملی برای استانداردها و به‌منظور ارتقای نوآوری در "خدمات مهندسی در طول عمر" صورت می‌گیرد و در پی پاسخگویی به این سؤال است که چگونه تدوین و به‌کارگیری استانداردها، نوآوری را در زمینه‌ی توسعه و ارائه‌ی خدمات مهندسی در طول عمر، افزایش داده و شتاب می‌بخشد؟
در اکتبر سال 2012، بررسی‌ و تفسیری در خصوص یک "نقشه‌ی راه[2]" برای TES، توسط مرکز ملی خدمات مهندسی در طول عمر[3] انجام شد؛ همچنین یک پروژه‌ی پژوهش دانشجویی نیز قبل از آن، در همان سال انجام‌شده بود. این مطالعه، یک دیدگاه اولیه از نقشه‌ی راه برای استانداردهای TES، توسعه داد که مبنایی برای مجموعه­ای از مصاحبه­های نیمه ساختاریافته با دانشگاهیان و مجریان به‌شمار می‌آید و نمایانگر وجود اختلاف فراوانی در دیدگاه و درک از موضوعات است. اگرچه، دراین خصوص اجماع اولیه وجود دارد،‌ اما کار باید به‌گونه‌ای انجام شود که حاصل آن برای سازمان‌های کوچک و متوسط[4] و نهادهایی که توانمندی کمتری در مدیریت دارایی‌ها[5] دارند، سودمند باشد. به‌طوری‌که همواره بهترین رویه‌ها مشخص باشند. اولین چالش در این زمینه این است که یک دامنه‌ی کاربرد برای این موضوع تعیین شود: "منظور از خدمات مهندسی در طول عمر چیست".



[1]. British Standards Institution(BSI)


[2]. Road map


[3]. TES Centre


[4]. Small and medium-sized Enterprises (SMEs)


[5]. Asset Management
کلیدواژه‌ها
استانداردها؛ نظام‌های خدماتی؛ خدمات مهندسی؛ مهندسی سامانه‌ها؛ مهندسی پشتیبانی؛ مدیریت دارایی؛ خدمت
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 5
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.