• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مدیریت استاندارد و کیفیت
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (96)
دوره دوره 6 (95)
شماره زمستان
شماره پاییز
شماره تابستان
شماره بهار
دوره دوره 5 (94)
محمدروضه‌سرا, مریم, بحیرایی, مجتبی, خسروی, فاطمه. (1395). اثرات نوآوری و استانداردسازی بر سفارشی‌سازی انبوه: یک بررسی تجربی. مدیریت استاندارد و کیفیت, 6(تابستان), 45-59.
مریم محمدروضه‌سرا; مجتبی بحیرایی; فاطمه خسروی. "اثرات نوآوری و استانداردسازی بر سفارشی‌سازی انبوه: یک بررسی تجربی". مدیریت استاندارد و کیفیت, 6, تابستان, 1395, 45-59.
محمدروضه‌سرا, مریم, بحیرایی, مجتبی, خسروی, فاطمه. (1395). 'اثرات نوآوری و استانداردسازی بر سفارشی‌سازی انبوه: یک بررسی تجربی', مدیریت استاندارد و کیفیت, 6(تابستان), pp. 45-59.
محمدروضه‌سرا, مریم, بحیرایی, مجتبی, خسروی, فاطمه. اثرات نوآوری و استانداردسازی بر سفارشی‌سازی انبوه: یک بررسی تجربی. مدیریت استاندارد و کیفیت, 1395; 6(تابستان): 45-59.

اثرات نوآوری و استانداردسازی بر سفارشی‌سازی انبوه: یک بررسی تجربی

مقاله 4، دوره 6، تابستان - شماره پیاپی 20، تابستان 1395، صفحه 45-59  XML اصل مقاله (864 K)
نوع مقاله: ترجمه
نویسندگان
مریم محمدروضه‌سرا1؛ مجتبی بحیرایی2؛ فاطمه خسروی3
1دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
2دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه مالک اشتر، تهران، ایران
3دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
سفارشی‌سازی انبوه به توانمندی تولید کالاهای سفارشی برای یک بازار انبوه اشاره دارد. نوآوری می‌تواند میزان انعطاف‌پذیری و پاسخ‌گویی یک شرکت را ارتقا دهد و استانداردسازی، شرکت را برای دستیابی به اقتصاد دامنه و مقیاس، توانمند می‌سازد، که توجه به هر دو عامل برای توسعه‌ی توانمندی سفارشی‌سازی انبوه، لازم و ضروری هستند. برای بررسی روابط میان نوآوری، استانداردسازی، توانمندی سفارشی‌سازی انبوه، و سرعت تحویل، یک مدل مفهومی طراحی و پیشنهاد شد. داده‌های پیمایشی از 204 شرکت تولیدی در چین جمع‌آوری شده و فرضیه‌ها مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که استانداردسازی تأثیر مثبتی بر نوآوری دارد. همچنین نوآوری و استانداردسازی، تأثیر مثبتی بر توانمندی سفارشی‌سازی انبوه داشته و مکمل توسعه‌ی توانمندی سفارشی‌سازی انبوه می‌باشند. نوآوری به میزان چشم‌گیری موجب افزایش سرعت تحویل می‌شود. بااین حال، تأثیر مستقیم استانداردسازی بر سرعت تحویل معنی‌دار نمی‌باشد. به‌علاوه، نوآوری و استانداردسازی به‌طور غیرمستقیم و از طریق توانمندی سفارشی‌سازی انبوه بر سرعت تحویل تأثیرگذار هستند. این مطالعه، با ارائه‌ی شواهد تجربی درمورد تأثیرات جداگانه و مشترک استانداردسازی و نوآوری بر توسعه‌ی توانمندی سفارشی‌سازی انبوه و نیز تأثیر مشترک آن‌ها بر سرعت تحویل، در توسعه‌ی ادبیات موضوع، نقش دارد. نتایج این پژوهش به مدیران در فهم و درک نقش استانداردسازی و نوآوری در بهبود توانمندی‌ و عملکرد سازمانی کمک می‌کند.
کلیدواژه‌ها
استانداردسازی؛ نوآوری؛ توانمندی سفارشی‌سازی انبوه؛ سرعت تحویل
مراجع
  • Wang, Zhiqiang, et al. "Effects of standardization and innovation on mass customization: An empirical investigation." Technovation 48 (2016): 79-86.‏
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 40
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 127
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.