2
دانشیار مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران
10.22034/jsqm.2023.403895.1508
چکیده
چکیده هدف عمده مدیریت دانش، حداکثرسازی ارزش افزوده در سازمان است، یکی از ابزارهای مناسب که عموماً در مراحل آغازین پیاده سازی مدیریت دانش مورد استفاده قرار میگیرد، ممیزی دانش است . با توجه به فقدان چنین الگویی در سطح سازمانهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران ،هدف اصلی این تحقیق دستیابی به الگوی ممیزی دانش در سازمان های مذکور تعیین گردید. نوع پژوهش کاربردی و روش از نوع کمی بود و برجمع آوری و تحلیل و تلفیق داده های پژوهش تمرکز داشت . با توجه هدف اصلی تحقیق، علاوه بر مطالعه نظریات اندیشمندان این حوزه،24 مدل داخلی و خارجی ممیزی دانش مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند . سپس جدول مقایسه مدلها تهیه و نهایتا ابعاد و مولفه های اولیه الگوی ممیزی دانش سازمانهای دفاعی ج. ا. ا. به دست آمد .پس از تهیه الگوی اولیه ممیزی دانش ، و حصول اطمینان از روایی و پایایی پرسشنامه ،نسبت به توزیع پرسشنامه بین 64 نفر از متخصصین مدیریت دانش دفاعی اقدام وسپس برازش مدل از طریق معادلات ساختاری با رویکرد تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزار smart pls انجام ونهایتا نسبت به برازش کلی مدل اقدام و نتایج تحقیق تایید شد .
امیری, فرهاد, & حسنوی, رضا. (1402). الگوی ممیزی دانش سازمانهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت, 13(1), 96-128. doi: 10.22034/jsqm.2023.403895.1508
MLA
فرهاد امیری; رضا حسنوی. "الگوی ممیزی دانش سازمانهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران". فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت, 13, 1, 1402, 96-128. doi: 10.22034/jsqm.2023.403895.1508
HARVARD
امیری, فرهاد, حسنوی, رضا. (1402). 'الگوی ممیزی دانش سازمانهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران', فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت, 13(1), pp. 96-128. doi: 10.22034/jsqm.2023.403895.1508
VANCOUVER
امیری, فرهاد, حسنوی, رضا. الگوی ممیزی دانش سازمانهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت, 1402; 13(1): 96-128. doi: 10.22034/jsqm.2023.403895.1508