TY - JOUR ID - 92086 TI - بررسی تاثیر عدالت درک شده بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی کیفیت خدمات و تعهد مشتریان باشگاه های الزهرا JO - فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت JA - JSQM LA - fa SN - 2345-3311 AU - خداداد کاشی, شعله AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 9 IS - بهار SP - 15 EP - 24 KW - باشگاه های الزهرا KW - تعهد مشتریان KW - عدالت درک شده KW - کیفیت خدمات KW - وفاداری DO - N2 - هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر عدالت درک‌شده بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی کیفیت خدمات و تعهد مشتریان باشگاه‌های الزهراست. تحقیق براساس هدف کاربردی به لحاظ گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی است، که به شیوه‌ی پیمایشی انجام گرفته است و از لحاظ زمانی مقطعی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق را تمامی مشتریان خانم باشگاه‌های الزهرا سازمان ورزشی شهرداری شهر تهران تشکیل داده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ی استاندارد آپوستولس و همکاران 2015 بود. پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی آن نیز با استفاده از روایی همگرا و روایی تشخیصی مورد‌تأیید قرار گرفت. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه‌ی مدل، تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. در‌نهایت نتایج یافته‌های تحقیق نشان داد که عدالت درک‌شده تأثیر مثبت و معنی‌داری بر وفاداری مشتریان دارد و در این مسیر کیفیت خدمات و تعهد مشتریان دو متغیری هستند که توانسته‌اند مقداری از تأثیر متغیر عدالت درک‌شده را به وفاداری مشتریان انتقال دهند در‌نتیجه نقش میانجی آن‌ها تأیید شد.   Abstract The main purpose of this research is to investigate the effect of perceived justice on customer loyalty with the mediating role of service quality and commitment of Al Zahra Club customers. The present research is, based on the purpose of the data collection, as a descriptive-correlation research, which is conducted in a survey method and is a cross-sectional one. The statistical population of this research is all female clients of Al-Zahra clubs of Tehran Municipal Sports Organization. The data collection tool was Standard Apostles and Associates 2015 questionnaire. Its reliability was confirmed by using Cronbach’s alpha coefficient and its reliability and its validity by using convergent validity and diagnostic validity. Descriptive statistics and confirmatory factor analysis were used to analyze the data. To provide the model, structural equation modeling technique was used. Finally, the results of the research showed that perceived justice had a significant and positive effect on customer loyalty and in this way; the service quality and commitment of the two-tier customers were able to transfer some of the impact of the perceived justice to the loyalty of the customers, as a result of which their mediation was confirmed. UR - http://www.jstandardization.ir/article_92086.html L1 - http://www.jstandardization.ir/article_92086_4d8971f40718250078af4420f8b212e1.pdf ER -