%0 Journal Article %T شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی کاری کارکنان با رویکرد تحول اداری %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A علیزاده, حسن %A غلامرضائی, داود %A صمدیان, مسعود %D 2018 %\ 02/20/2018 %V 7 %N زمستان %P 61-74 %! شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی کاری کارکنان با رویکرد تحول اداری %K "کیفیت زندگی کاری" %K "تحول اداری" %K "شرکت گاز استان تهران" %R %X در این تحقیق به بررسی اولویت‏بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری با رویکرد اداری پرداخته شد. که از لحاظ هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گرد آوری داده‏ها روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی صورت گرفت. جهت شناسایی کیفیت زندگی کاری از ابعاد 8 گانه والتون شامل پرداخت منصفانه و کاری، محیط کاری ایمن و بهداشتی، تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم، قانون گرایی در سازمان، وابستگی اجتماعی در زندگی کاری، فضای کلی زندگی، وحدت و انسجام اجتماعی و توسعه قابلیت‌های اجتماعی و برای رویکرد تحول اداری (خدمت رسانی به مردم، تقویت مدیریت، توانمندسازی منابع انسانی، سلامت اداری، افزایش بهره‌وری، تمرکززدایی، عدالت استخدامی و استقرار دولت الکترونیک) (مفاد 8 برنامه تحول اداری مصوب ۱۳۸۹) مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق مدیران میانی و کارکنان صف و ستادی شرکت گاز استان تهران و ادارات تابعه می‌باشد که این تعداد برابر 100 نفر می‌باشد که با قرار گرفتن در فرمول کوکران تعداد 81 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج نشان داد 1- یکپارچگی و انسجام اجتماعی 2- تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم 3- قانون گرایی در سازمان 4- پرداخت منصفانه و کافی 5- محیط کاری ایمن و بهداشتی 6- فضای کلی زندگی 7-وابستگی اجتماعی زندگی کاری 8- توسعه قابلیت‌های اجتماعی به ترتیب دارای اولویت هستند. همچنین نتایج به صورت کلی نشان می‏دهد از نظر افراد سلامت اداری، افزایش بهره‏وری و توانمند سازی منابع انسانی در مقایسه با سایر برنامه‏های تحول اداری دارای بیشترین اهمیت و استقرار دولت الکترونیک و عدالت استخدامی دارای کمترین اهمیت می‌باشند. پیشنهاد می‌شود مسئولان در راستای افزایش کیفیت زندگی کاری بر اساس اولویت‏های یاد شده به این عوامل نیز نسبت به سایر توجه ویژه‌ای داشته و اقدامات عملی جهت افزایش سلامت اداری، افزایش بهره‏وری و توانمند سازی منابع انسانی صورت گیرد. %U http://www.jstandardization.ir/article_67313_8344b8ce46df1bec1360d07cf4174073.pdf