%0 Journal Article %T تحلیل اثرات متقابل اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی با استفاده از همبستگی کانونی %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A اصغری زاده, عزت الله %A قاسمیان صاحبی, ایمن %A عرب, علیرضا %A حیدری, سیده نگین %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 7 %N پاییز %P 45-53 %! تحلیل اثرات متقابل اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی با استفاده از همبستگی کانونی %K مدیریت کیفیت فراگیر %K نوآوری سازمانی %K همبستگی کانونی %K صنعت کاشی و سرامیک %R %X هدف این پژوهش، بررسی اثرات متقابل اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی هست. قلمرو مکانی این پژوهش، صنعت کاشی وسرامیک و نمونه پژوهش 131 نفر از خبرگان این صنعت بوده که به روش تصادفی طبقه‌ای سهمیه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد و برای تحلیل داده‌ها، آزمون همبستگی پیرسون و همبستگی کانونی مورداستفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معنی‌داری میان اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی وجود دارد. همچنین اغلب شاخص‌های اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری سازمانی دارای همبستگی نسبتاً خوبی با یکدیگر می‌باشند. در میان ابعاد اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر، ابعاد نقش مدیران عالی، مدیریت فرآیند و مدیریت کیفیت عرضه‌کنندگان به ترتیب دارای بالاترین نقش و ابعاد روابط کارکنان و داده‌های کیفیت دارای کمترین نقش و در میان ابعاد نوآوری سازمانی، نوآوری در فرآیند، نوآوری در محصول و نوآوری در مدیریت به ترتیب دارای بیشترین نقش در ایجاد رابطه معنادار بین دو مجموعه اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر و نوآوری می‌باشند. %U http://www.jstandardization.ir/article_59675_d577c754837cb516ebbaceefb4888f6f.pdf