%0 Journal Article %T استانداردسازی اقتصاد اطلاعات و نقش آن در مدل توسعه شرکت‏های کوچک دیجیتالی %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A میکاییلی, فتاح %A تمتاجی, مصطفی %D 2016 %\ 03/17/2016 %V 5 %N زمستان %P 57-67 %! استانداردسازی اقتصاد اطلاعات و نقش آن در مدل توسعه شرکت‏های کوچک دیجیتالی %K استانداردسازی- اقتصاد اطلاعات- اقتصاد دیجیتال- شرکت های کوچک و متوسط دیجیتالی %R %X سهم اقتصاد اطلاعات در توسعه اقتصادی کشور در حال گسترش است و عمده صحنه‏گردانان این اقتصاد شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی هستند. این مقاله، ضمن تشریح نقاط تمایز اقتصاد اطلاعات و اقتصاد سنتی، مثلث موفقیت اقتصاد اطلاعات شامل سه وجه فناوری اطلاعات، شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی و استانداردسازی را بعنوان عناصر ضروری برای توسعه اقتصاد اطلاعات مطرح کرده و ضمن تشریح نقش و جایگاه هر عنصر، مدلی برای حضور شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی در عرصه اقتصاد اطلاعات ارایه می‏نماید. مطالعات انجام شده نشان می‏دهد که فناوری اطلاعات، زمینه‏ساز ایجاد و توسعه اقتصاد اطلاعات بوده و اقتصاد اطلاعات در ایجاد و گسترش شرکت‏های کوچک و متوسط دیجیتالی نقش دارد. همچنین هرچه استانداردسازی در اقتصاد اطلاعات توسعه یابد، به رشد این قبیل شرکت‏ها و بقای آنها در بازار کمک کرده و موجب توسعه اقتصادی و اشتغال‏زایی شده و حرکت به سوی اقتصاد پایدار بیش از پیش ممکن می‏شود. %U http://www.jstandardization.ir/article_58065_f9bec8eb9b50aabc7f4655317c6ab4c0.pdf