%0 Journal Article %T تأثیر مسئولیت اجتماعی و جهت‌گیری زیست‌محیطی بر عملکرد بازاریابی با توجه به نقش میانجی جهت‌گیری بازاریابی سبز (مطالعه موردی: شرکت زر ماکارون) %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A فراهانی, طیبه %A رحمتی, حسین %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 10 %N 2 %P 19-36 %! تأثیر مسئولیت اجتماعی و جهت‌گیری زیست‌محیطی بر عملکرد بازاریابی با توجه به نقش میانجی جهت‌گیری بازاریابی سبز (مطالعه موردی: شرکت زر ماکارون) %K مسئولیت اجتماعی %K عملکرد بازاریابی %K بازاریابی سبز %R 10.22034/jsqm.2020.241591.1216 %X چالشی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو هستند تغییر ارزش‌های اجتماعی همانند دیگر عناصر محیطی بازاریابی طی زمان است که باعث می‌گردد مسئولیت اجتماعی شرکت از اهمیت دوچندانی نسبت به گذشته برخوردار شود، پس به منظور اطمینان از موفقیت، عملکرد بازاریابان و محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت همگام با رعایت مسائل زیست محیطی و هماهنگ با جامعه بایستی تغییر یابند. لذا در این مطالعه تأثیر مسئولیت اجتماعی و جهت‌گیری زیست محیطی بر عملکرد بازاریابی با توجه به نقش میانجی جهت گیری بازاریابی سبز در شرکت زر ماکارون بررسی می‌شود. این پژوهش، از نظر هدف در زمره پژوهش‌های کاربردی قرار می‌گیرد و از نظر نحوه گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی پیمایشی است. نمونه آماری آن شامل 120 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت زر ماکارون بوده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون معادلات ساختاری در نرم افزارAMOS بهره گرفته شده است. نتایج حاکی از آن است که مسئولیت اجتماعی بر عملکرد بازاریابی از طریق نگرش تاکتیکی،استراتژیک و داخلی بازاریابی سبز تأثیر معنی دار و مثبتی دارد. استراتژی زیست محیطی بر عملکرد بازاریابی از طریق جهت‌گیری بازاریابی سبز تأثیر معنی دار و مثبتی دارد. %U