%0 Journal Article %T بررسی روش های طراحی و توسعه مدولار محصول %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A کریمی گوارشکی, محمدحسین %A قهرمانی بوزندانی, محسن %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 2 %N زمستان %P 52-57 %! بررسی روش های طراحی و توسعه مدولار محصول %K مدول %K مدولاریتی %K خانواده محصول %K طراحی %K توسعه مدل %R %X امروزه طراحی و توسعه ی مد لهای مختلف از کی محصول جهت تحقق نیازهای جدید مشتریان به مه مترین چالش سازما نها تبدیلشده است. حفظ و گسترش بازارهای داخلی و خارجی مستلزم ارایه ی محصولات با یکفیت مناسب، با کمترین هزینه ممکن و منطبقبا خواست ههای مشتریان م یباشد. استفاده از منطق مدولاریتی، به عنوان روشی جهت انعطا فپذیری بیشتر محصولات در اعمال تغ ییراتطراحی، سهولت در ارتقا و تعمیر محصولات م یباشد. بنابراین، مدولار نمودن محصول در راستای پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریانو با کمترین تغ ییرات در ساختار محصول است. در این مقاله برخی از رو شهای طراحی و توسعه مدولار محصولات مورد بررسی و تحلیلقرار گرفته است. %U http://www.jstandardization.ir/article_110119_5681c33d68481c973364aa88452b9bf6.pdf