@article { author = {فرجی, رحمان and حسامی, سیدکریم and حقدوست, رضا}, title = {مطالعه‌ی تطبیقی فرآیندهای آموزش سازمانی و معرفی‌ نظام جامع آموزش سازمانی مبتنی بر استاندارد ایزو 10015}, journal = {فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت}, volume = {5}, number = {بهار}, pages = {45-55}, year = {2015}, publisher = {انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی}, issn = {2345-3311}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {استانداردسازی فرایندها و فعالیت‌ها برای سازمانی که عزمی جدی برای تحقق اهداف خود دارد، ضروری است. استانداردسازی به سازمان کمک می‌کند که نحوه‌ی انجام فرایندها و فعالیت‌ها را در سازمان خود یکسان‌سازی کند و روش نظام‌مندی را در سراسر سازمان برای انجام کارها تدوین و اجرا کند، همچنین هرگونه بهبودی در سازمان، نیز متکی بر وجود استانداردهای قابل اعتماد است. در این مقاله تلاش بر این است تا با معرفی و مقایسه‌ی چند مدل متداول آموزش سازمانی، نقاط قوت و ضعف آن‌ها بررسی و امکان تصمیم‌گیری جهت انتخاب جامع‌ترین روش جهت بهره‌برداری علاقه‌مندان فراهم شود. این مقاله با استفاده از مطالعه‌ی کتابخانه‌ای به مقایسه‌ی تطبیقی فرآیندهای آموزشی(سینگر،کریج، استون، هاکت، واگن، گاراوان، هوگان و دانل) ‌پرداخته و پس از معرفی کلی فرایندهای آموزش سازمانی و‌ مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، شرایطی برای تصمیم‌گیری خواننده جهت انتخاب مدل مناسب آموزش سازمانی فراهم می‌آورد و در انتها کارآمدی استاندارد آموزشی ایزو 10015 به‌عنوان جامع‌ترین نظام آموزش سازمانی را بیان‌کرده و نیز پیشنهادهایی برای استفاده اثربخش از این استاندارد را ارائه می‌دهد.}, keywords = {استانداردسازی,آموزش سازمانی,استاندارد ایزو10015}, url = {http://www.jstandardization.ir/article_79934.html}, eprint = {http://www.jstandardization.ir/article_79934_8b9ad669d5396f3405e3f55d7b30822f.pdf} }