TY - JOUR ID - 79934 TI - مطالعه‌ی تطبیقی فرآیندهای آموزش سازمانی و معرفی‌ نظام جامع آموزش سازمانی مبتنی بر استاندارد ایزو 10015 JO - فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت JA - JSQM LA - fa SN - 2345-3311 AU - فرجی, رحمان AU - حسامی, سیدکریم AU - حقدوست, رضا AD - Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 5 IS - بهار SP - 45 EP - 55 KW - استانداردسازی KW - آموزش سازمانی KW - استاندارد ایزو10015 DO - N2 - استانداردسازی فرایندها و فعالیت‌ها برای سازمانی که عزمی جدی برای تحقق اهداف خود دارد، ضروری است. استانداردسازی به سازمان کمک می‌کند که نحوه‌ی انجام فرایندها و فعالیت‌ها را در سازمان خود یکسان‌سازی کند و روش نظام‌مندی را در سراسر سازمان برای انجام کارها تدوین و اجرا کند، همچنین هرگونه بهبودی در سازمان، نیز متکی بر وجود استانداردهای قابل اعتماد است. در این مقاله تلاش بر این است تا با معرفی و مقایسه‌ی چند مدل متداول آموزش سازمانی، نقاط قوت و ضعف آن‌ها بررسی و امکان تصمیم‌گیری جهت انتخاب جامع‌ترین روش جهت بهره‌برداری علاقه‌مندان فراهم شود. این مقاله با استفاده از مطالعه‌ی کتابخانه‌ای به مقایسه‌ی تطبیقی فرآیندهای آموزشی(سینگر،کریج، استون، هاکت، واگن، گاراوان، هوگان و دانل) ‌پرداخته و پس از معرفی کلی فرایندهای آموزش سازمانی و‌ مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، شرایطی برای تصمیم‌گیری خواننده جهت انتخاب مدل مناسب آموزش سازمانی فراهم می‌آورد و در انتها کارآمدی استاندارد آموزشی ایزو 10015 به‌عنوان جامع‌ترین نظام آموزش سازمانی را بیان‌کرده و نیز پیشنهادهایی برای استفاده اثربخش از این استاندارد را ارائه می‌دهد. UR - http://www.jstandardization.ir/article_79934.html L1 - http://www.jstandardization.ir/article_79934_8b9ad669d5396f3405e3f55d7b30822f.pdf ER -