%0 Journal Article %T الگوریتم‌های نوآورانه‌ی حل مساله در تجارت و کسب و کار %J فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت %I انجمن تعالی کسب و کار ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی %Z 2345-3311 %A سلیمی, محمد رضا %A زمانی مزده, مهدی %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 8 %N زمستان %P 28-40 %! الگوریتم‌های نوآورانه‌ی حل مساله در تجارت و کسب و کار %K نوآوری %K الگوریتم %K کسب و کار %R %X امروزه جهانی‌شدن از عبارات کلیدی بوده و شرکت‌ها و سازمان‌ها را وادار به رقابتی جهانی می‌نماید، در این فضای رقابتی نقش تصمیم‌گیری‌ها در حل مسائل به بیشینه رسیده و فرصت محدودی برای آزمون و خطا باقی مانده است. در این سند به‌کارگیری الگوریتم‌های نوآوری تریز در مدیریت را بررسی خواهیم کرد. الگوریتم‌های نوآورانه‌ی حل مسئله علاوه بر دیدگاه مهندسی به‌علت میدانی بودن می‌توانند ضریب تصمیمات خطا را در حوزه‌های مختلف سازمان به پایین‌ترین حد ممکن برسانند و خطای ناشی از تصمیمات مدیریتی را تا حد قابل قبولی کاهش دهند. از همین رو در سطح جهانی از این الگوریتم‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریتی استفاده می‌شود. در این سند به بررسی الگوریتم‌های نوآورانه‌ی حل مسئله پرداخته شده که با روش‌های تشخیص مسائل و حل سیستماتیک به ما کمک می‌کنند تا افراد سازمان در تمامی سطوح بتوانند با استفاده از آن در سریع‌ترین زمان به محتمل‌ترین و صحیح‌ترین راه‌حل‌های موضوع دستیابی پیدا کنند. روش انجام این پژوهش، مطالعه‌ی اسنادی و کتابخانه‌ای بوده و تلاش شده تا آخرین اسناد علمی و تخصصی این حوزه مورد مطالعه و کاوش قرار گیرد. در این پژوهش سعی بر آن شده تا به TRIZ از منظر دیگری نگریست و به بررسی جنبه‌ی مدیریتی آن در کسب‌و‌کار پرداخته شود. تریز بیان می‌کند که بیشتر از 90 درصد از مسائل سازمان‌ها تکراری بوده و می‌توان برای آن‌ها از راه‌حل‌های نوآورانه استفاده کرد. %U http://www.jstandardization.ir/article_85927_540f639e5f25583360aa0fa3477fb680.pdf